Šta nastavnice i nastavnici znaju o (digitalnom) rodno zasnovanom nasilju u školama
Pitali smo 1028 nastavnica i nastavnika srednih škola u Mađarskoj, Španiji, Srbiji i Hrvatskoj o njihovim stavovima i iskustvima u vezi sa digitalnim seksualnim i rodno zasnovanim nasiljem u partnerskim vezama mladih.
Rodno zasnovana diskriminacija prema učenicama i učenicima
Rodno stereotipna očekivanja su slična u svim uključenim zemljama:
Stavovi nastavnika i nastavnica o rodno zasnovanom i digitalnom seksualnom i rodno zasnovanom nasilju
– uglavnom se drže stava da žrtve ne treba kriviti,
– pokazuju svest o dinamici zlostavljanja,
– nisu sigurni da li učenici imaju dovoljno poverenja u njih da potraže
pomoć u slučajevima nasilja u tinejdžerskim vezama.
Nekad je opravdano da momak ošamari svoju djevojku
SLAŽEM SE
NISAM SIGURNA /SIGURAN
NE SLAŽEM SE
Kada osoba trpi zlostavljanje tokom zabavljanja, lako može napustiti takvu vezu
SLAŽEM SE
NISAM SIGURNA /SIGURAN
NE SLAŽEM SE
Učenici i učenice imaju poverenja u zaposlene u školi i traže pomoć u slučajevima zlostavljanja tokom zabavljanja.
SLAŽEM SE
NISAM SIGURNA /SIGURAN
NE SLAŽEM SE
Devojke su u istoj meri nasilne kao momci.
SLAŽEM SE
NISAM SIGURNA /SIGURAN
NE SLAŽEM SE
Svest o razmerama problema
Procenat nastavnika koji su ocenili da je nasilje u partnerskim vezama mladih ozbiljan problem među učenicima:
HU
ES
SR
CRO
Da li je nasilje u partnerskim vezama tema razgovora u školi?
TEMA FORMALNIH RAZGOVORA MEĐU NASTAVNICIMA
TEMA NEFORMALNIH RAZGOVORA MEĐU NASTAVNICIMA
TEMA RAZGOVORA SA UČENICIMA
TEMA RAZGOVORA SA RODITELJIMA
Nastavnici su češće imali saznanja o učenicama koje su žrtve nasilja u svojim intimnim vezama u poređenju sa učenicima.
UČENICA
saznanje o fizičkom nasilju
saznanje o psihičkom nasilju
saznanje o seksualnom nasilju
UČENIK
saznanje o fizičkom nasilju
saznanje o psihičkom nasilju
saznanje o seksualnom nasilju
Prema saznanju nastavnika, učenice češće doživljavaju digitalno seksualno i rodno zasnovano nasilje u intimnim vezama.
Šta nastavnici misle o uticaju doigitalnog rodno zasnovanog nasilja na njihove učenice i učenike?
Procena kompetencija nastavnika u pružanju pomoći učenicima
U SLUČAJU FIZIČKOG NASILJA
U SLUČAJU PSIHIČKOG NASILJA
U SLUČAJU SEKSUALNOG NASILJA
U SLUČAJU NASILJA DIGITALNIM PUTEM
Nastavnici koji su aktivno uključeni u prevenciju nasilja u partnerskim vezama mladih:
HU
ES
SR
CRO
POTREBE NASTAVNIKA
Nastavnici iskazuju potrebu za dodatnom podrškom kako bi se delotvorno bavili problemom nasilja u partnerskim odnosima mladih.
Transnacionalni izveštaj “Svest nastavnica i nastavnika srednjih škola o digitalnom seksualnom i rodno zasnovanom nasilju u partnerskim odnosima mladih” pripremljen je na osnovu nacionalnih istraživanja u četiri zemlje, koje su sprovele sledeće organizacije: Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen – NANE (Mađarska), Fundacion Privada INDERA (Katalonija, Španija), Autonomni ženski centar (Srbija) i CESI – Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje (Hrvatska). Aktivnost je deo projekta “Mogu da neću! Osnaživanje mladih, posebno devojčica, da se suprotstave digitalnom seksualnom i rodno zasnovanom nasilju u intimnim partnerskim odnosima.”